sâmbătă, 31 iulie 2010

Cum sa va depasiti temerile in afaceri

Vedeti intai oportunitatile si apoi obstacolele; tintiti cat mai sus!

In loc sa va intrebati “Ce fel de afacere mi-as dori sa incep?”, adevarata intrebare ar trebui sa fie “Cine as vrea sa devin?” Antreprenorii au formulat astfel intrebarea, schimbandu-se intai pe ei insisi. Cei mai de succes antreprenori va vor confirma ca in munca lor, petrec mai mult timp incercand sa isi creasca increderea in propriile forte si sa gaseasca metode pentru depasirea temerilor, decat muncind la balante si planuri de marketing.

Cele mai importante calitati pentru un antreprenor, care le influenteaza si pe celelalte, sunt acelea care implica controlul asupra a ceea ce gandesti. Adesea, teama si gandurile negative ne tin pe loc de la indeplinirea a ceea ce ne-am propus. Insa daca va impuneti sa vedeti lumea din prisma posibilitatilor si nu a obstacolelor si a imposibilitatilor si daca puteti invata cum sa “resetati butonul mental” atunci cand gandurile negative va invadeaza, asta inseamna ca sunteti pe drumul cel bun si intr-o continua crestere.

In procesul meu de dezvoltare personala, am descoperit strategii care va vor ajuta sa va indepliniti telurile.

Intrebati-va mereu “Ce-ar fi daca?” si “De ce nu?”
Acestea sunt intrebarile mele preferate din categoria “resetarii mentale”. Din pacate, in societatea noastra, suntem conditionati sa spunem mai degraba oamenilor de ce nu ar merge ceva in loc sa explicam de ce ar functiona acel lucru. Suntem de asemenea conditionati sa oferim motive pentru care visul cuiva nu ar putea niciodata sa devina realitate in loc sa vedem cat de minunat este acel ideal daca s-ar implini – si sa sprijinim demararea proiectului pentru a ajuta acea pesoana sa ajunga la rezultate mai repede.

La fel ca cineva care vrea sa inventeze ceva nou in mod constant, eu ma intalnesc zilnic cu asta. Obisnuiam sa permit acestui fapt sa ma afecteze. Am lasat indoiala sa se instaleze in gandurile mele si am ajuns chiar sa imi las deoparte ideile. Mi-am aparat ideile la intalnirile unde mergeam pana cand am realizat ca, facand asta, le permiteam celorlalti sa mi le contrazica. Asa ca, intr-o zi, am decis sa imi schimb strategia. Atunci cand persoana de langa mine mi-a spus ca proiectul meu nu va avea succes, m-am uitat la el si i-am zis: “Dar daca va avea? Daca intreaga industrie se va schimba, iar tu ai avea sansa sa fii parte a acestui eveniment si spui nu – cum te-ai simti?” Atmosfera de la acea intalnire s-a schimbat imediat, iar eu am capatat noi puteri. Am realizat in acel moment ca, punand aceste intrebari, i-am provoaca pe ceilalti sa vada situatia dintr-o alta perspectiva; le-am deschis ochii spre noi oportunitati.

Adesea, numai temerile si obiectiile noastre ne opresc sa impartasim ideile cu cei din jurul nostru. Antrenandu-ne creierul sa gandesca constant in termeni de oportunitate, iar apoi, invatandu-i pe ceilalti sa faca acelasi lucru, este una din cele mai importante calitati pe care le puteti folosi in drumul catre succes.

Daca va este teama, regretati mai mult decat daca aveti un esec
Teama de esec este fireasca, iar de cele mai multe ori, se mareste odata cu inaintarea noastra in varsta. Devenim mai sensibili atunci cand simtim presiune asupra noastra si astfel teama se infiltreaza in vietile noastre. Ganditi-va de cate ori nu ati facut ceva ce va doreati cu adevarat, din cauza fricii de esec, de teama de a nu dezamagi pe cineva sau pur si simplu de teama de a nu parea ridicol. Sunt sigur ca toti ne putem gandi la astfel de moment – eu pot cu siguranta.

Am venit mereu cu idei noi, insa nu le-am pus in aplicare de teama ca nu as fi stiut cum sa procedez si as fi esuat. Dar le vedeam din ce in ce mai des aplicate si fructificate de altii. Am realizat atunci ca sentimentul de regret pe care il aveam de fiecare data cand se intampla asta era mai pronuntat decat daca as fi incercat si as fi esuat. Cel putin, astfel as fi castigat ceva experienta.

De fiecare data cand lasati teama sa va opreasca din indeplinirea unui ideal, ganditi-va cat de mult veti regreta si lasati acest sentiment sa fie instrumentul de masurare a pasiunii pentru proiectul pe care vreti sa il urmati. Dezvoltati o relatie sanatoasa cu teama; lasati-o sa fie motorul catre succes, nu catre regret.

Nu judecati. Inspirati-va!
Inspiratia este samanta pasiunii si a inovatiei. Judecand, ne limitam perspectivele de a vedea lucrurile. Suntem conditionati sa judecam: bine sau rau, negru sau alb. Dar daca ne obligam sa observam lumea din jurul nostru si incercam sa fim inspirati de ceea ce observam, vor aparea rapid mai multe oportunitati langa noi. Incepe sa vezi lucrurile asa cum pot fi, nu asa cum sunt!

Oamenii cu adevarat de succes sunt inspirati tot timpul. Pasiunea va va oferi mereu mai multa forta si dorinta sa razbateti teama si obstacolele, fara sa lasati ceva sa stea in calea fericirii de a va vedea visele devenite realitate. Data viitoare cand veti vedea pe cineva despre care in mod normal v-ati fi intrebat - pe un ton judecator – “de ce face asta?”, ganditi-va sa abordati situatia cu interes si curiozitate si sa reformulati – “ma intreb de ce face asa?”. Lasati-va imaginatia sa inceapa procesul de inspiratie.

Succesul vine de la cei care au mintea setata pe obtinerea succesului. Nu va lasati prinsi in detalii tehnice despre care poate nu stiti ca v-ar putea impiedica sa va atingeti tinta; aceste lucruri le puteti invata repede de la altii. In schimb, concentrati-va energia pe transformarea de sine care va va da forta interioara sa priviti orice obstacol spunand: “Nu exista problema care nu poate fi rezolvata si nimic nu ma va opri sa imi indeplinesc visul!”.


Cum sa iti vinzi produsele cu maxim de succes


Zece factori emotionali - eficienti in marketing

Impulsioneaza-ti potentialii clienti sa cumpere, folosind aceste ponturi in campaniile de marketing.

Este important sa apelezi la partea emotionala a consumatorilor atunci cand creezi mesajele de marketing. Gandeste-te ce simti atunci cand auzi mesaje de marketing si cum acele sentimente iti influenteaza decizia de cumparare. Asa cum tu esti “miscat” spre actiune de mesajele de marketing, asa se intampla si cu consumatorii. Ideea ta de publicitate trebuie sa atinga doua puncte: ar trebui sa trezeasca in cumparatori niste sentimente si sa ii determine sa actioneze conform acelor trairi emotionale.

Din momentul in care ai identificat publicul tinta pentru mesajele tale de marketing, trebuie sa decizi care dintre instrumentele emotionale poti sa le asociezi cu mesajele tale. Mai jos sunt prezentate zece trairi emotionale de care te poti folosi in mesajele de marketing pentru a creste vanzarile.

1. Teama
Teama este un sentiment care poate fi folosit pentru o mare varietate de mesaje de marketing. Companiile de asigurari apeleaza deseori la aceasta traire emotionala, folosind mesaje precum “Nu risca avand o asigurare insuficienta.”

2. Vina
Consumatorii sunt afectati de mesaje care creaza sentimentul de vinovatie. ONG-urile folosesc in mod eficient sentimentul de vina in sloganuri ca “Nu ii lasa sa sufere in continuare.”

3. Increderea
Increderea este unul dintre sentimentele cele mai in tendinte utilizate astazi in marketing, iar fiecare companie pare ca vrea sa apeleze la ea in campaniile de marketing. Companiile financiare castiga increderea consumatorilor prin mesaje ca “Nicio taxa ascunsa.”

4. Valoarea
Valoarea este o alta tendinta in marketing, si multe promotii apeleaza direct la trairile emotionale care conving clientul ca a facut o tranzactie profitabila pentru el. De exemplu, mesajele promotionale care spun: “Daca gasesti un pret mai bun la acelasi produs, iti dam inapoi de zece ori diferenta”, au eficienta in trezirea sentimentelor referitoare la valoare.

5. Sentimentul de apartenenta la grup
Foarte putini oameni doresc sa fie singuri. Prin natura umana, oamenii vor sa simta ca apartin unei comunitati, iar consumatorii aleg deseori produse in ideea ca astfel se simt membri ai unui grup specific. Multe companii analizeaza acest sentiment si aleg sa il foloseasca in campanii, creand sloganuri ca: ”Esti parte din familie.”

6. Competitia
Multi consumatori sunt influentati de dorinta competitoare de a se simti egali sau mai buni decat semenii lor. Motto-uri ca: “Fa-i sa ingenuncheze” este un exemplu de mesaj care trezeste in consumatori dorinta de competitie.

7. Satisfactia imediata
Traim intr-o lume in care toti asteptam recompense imediate in toate aspectele vietii noastre. Mesajele care aduc o doza de urgenta sunt bine primate de consumatorii care au deja o dorinta de a primi satisfactie imediata. Foloseste cuvinte ca “acum”, “azi”, “intr-o ora sau mai putin”, “in 24 ore”, si asa mai departe, pentru a atinge latura emotionala referitoare la multumirea instanta.

8. Leadership
O multime de consumatori vor sa fie primii atunci cand incearca noi produse, iar acest public raspunde puternic la mesaje de marketing care apeleaza la sentimentele lor asociate cu leadership-ul. Mesajele care ii determina sa se simta ca si cum ar fi primii sau ca detin controlul sunt foarte convingatoare pentru acest tip de public. Sloganuri ca: “Fii primul din gasca ta” apeleaza efectiv la dorinta consumatorilor de a fi lideri.

9. Trend-setting
Multi consumatori vor sa se simta cool sau trendy, asa ca a apela la aceste trairi emotionale este corect atunci cand creezi un spot. Variantele de genul: “toti copiii cool il folosesc” sunt comune in copywriting si pot fi folosite pentru un segment vast de produse si servicii ale unui public si mai vast. Spotul pentru Gatorade facut de Michael Jordan, avand sloganul “Be like Mike” este un exemplu perfect.

10. Timpul
In secolul 21 oamenii sunt mai ocupati ca oricand. Asa ca, isi doresc mai mult timp liber pentru a se ocupa de interesele personale, sau pentru a petrece mai mult timp cu familia si prietenii. Mesajele de marketing care se refera la dorinta pentru mai mult timp liber sunt extrem de eficiente, asa cum este: “Reduce timpul de aspirare a casei la jumatate.”

Exista o multime de factori emotionali pe care ii poti folosi pentru a “trezi” sentimentele publicului tau tinta si sa il determini sa actioneze, cu ajutorul mesajelor de marketing.

Oamenii vad o multime de mesaje si sloganuri in fiecare zi, asa ca trebuie sa le dai un motiv bun ca sa il analizeze pe al tau, determinandu-i sa simta ceva atunci cand il vad sau il aud. Sentimentele sunt puternice, iar copywriting-ul ofera oportunitati unice pentru a atinge acele trairi emotionale si a le “rasuci” in favoarea afacerii tale.



Va asteptam si pe www.aftr.aaz.ro Avem nevoiede sprijin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu