vineri, 30 aprilie 2010

Importanta culorilor in branding

Ati luat vreodata in considerare importanta culorilor in branding? Coca-Cola este rosu. UPS este maro. IBM este albastru. Aceste companii inteleg ca utilizarea adecvata a culorilor este vitala pentru crearea unei imagini pozitive in randul consumatorilor. Mai mult, culoarea joaca un rol imens in procesele de memorie. Culorile stimuleaza toate simturile, transmitand un mesaj instantaneu ca nici o alta metoda de comunicare.

Alegerea culorii potrivite pentru brand-ul dumneavoastra este cruciala. Aceasta culoare ar trebui sa apara pe toate materialele promotionale, inclusiv logo-ul si ambalajul produsului. Cat mai mult posibil, culoarea pe care o alegeti trebuie sa va diferentieze si sa fie in stransa legatura cu ceea ce brand-ul promite. Pentru aceasta, ar trebui sa tineti cont de psihologia culorilor, care este destul de complexa. Culorile pot insemna lucruri diferite in functie de cultura, situatia si industrie. Astfel, studiile sugereaza unele semnificatii universale ale culorilor:

Albastrul este perceput ca fiind de incredere, responsabil si sigur. Puternic asociat cu cerul si marea, albastru este sincer si placut. Albastrul este o culoare extrem de populara in randul institutiilor financiare si publice pentru ca mesajul sau inspira stabilitate.

Rosul activeaza glanda pituitara, crescand bataile inimii si provocand astfel o respiratie mai rapida. Rosul este agresiv, energic, provocator si captator de atentie. Contati pe rosu pentru a evoca un raspuns pasionat, desi nu intotdeauna va fi unul favorabil. De exemplu, rosu poate reprezenta un pericol sau indatorare.

Verdele in general tine de sanatate, de prospetime si de liniste. Cu toate acestea, sensul acestei culori variaza odata cu nuantele sale. Verdele inchis este asociat bogatiei sau prestigiulei, in timp ce verdele mai deschis are un efect calmant.

Galben. In fiecare societate, culoarea galbena este asociata cu soarele. Astfel, ea transmite optimism, lumina si caldura. Anumite nuante par sa motiveze si sa stimuleze gandirea creativa. Ochiul vede galbenul stralucitor inainte de orice alta culoare, ceea ce il face util in afisele la punctul de cumparare.

Violetul este o culoare preferata de oamenii creativi. Amestecul de albastru linisit si rosu pasionant, acesta evoca mister, rafinament si spiritualitate. Nuanta lavanda evoca nostalgie si sentimentalism.

Roz. Mesajul culorii roz variaza in functie de intensitate. Rozul cald transmite energie, tinerete, distractie si emotie si este recomandat pentru produsele mai scumpe sau trendy pentru femei sau fete. Rozul deschis este romantic.

Portocaliul vesel evoca exuberanta, distractie si vitalitate. Combinatia de rosu dramatic plus veselia galbenului, portocaliul este privit de multe ori ca o culoare copilareasca. Tonurile piersica sunt folosite adesea in sanatate, restaurante si saloanele de infrumusetare.

Maro. Aceasta culoare de pamant transmite simplitate, durabilitate si stabilitate. Acesta poate provoca, de asemenea, un raspuns negativ din partea consumatorilor, care o pot percepe ca pe ceva murdar. Dintr-o perspectiva functionala, maro tinde sa ascunda murdaria, ceea ce il face o alegere logica pentru unele camioane si intreprinderi industriale.

Negrul este grav, indraznet, puternic si clasic. Sugereaza drama si are conotatii sofisticate. Negrul functioneaza bine daca este folosit in cazul produselor scumpe, dar poate face, de asemenea, ca un produs sa para inaccesibil.

Albul indica simplitate, puritate si curatenie. Ochiul uman pecepe albul ca pe o culoare stralucitoare, asa ca este atras imediat in directia acesteia. Albul este adesea folosit in cazul produselor pentru copii sau a celor legate de sanatate.

Toate culorile de mai sus pot fi clasificate in doua categorii de baza: calde si reci. In general, culori calde, cum ar fi rosu si galben, trimit un mesaj impulsionant si energic, in timp ce culorile reci, cum ar fi albastru, induc o stare de calmitate si rezervare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu